SEED, online - See me, hear me, feel me

Ne conectăm cu ajutorul platformelor de comunicare online, pentru a fi împreună în această perioadă dificilă, împreună ne susținem reciproc, ne inspirăm și ne dăm putere pentru a sădi semințe noi care să dea roade în viitor, în educație și în societate.

Anul acesta tema centrală este: See me, hear me, feel me! How we look at, connect with and support children in Experiential Education.

Fii alături de noi, Let’s SEED!

Invitați speciali

Ivan van Gucht, cercetător și consilier în inovație școlară CEGO (Belgia)

Ivan Van Gucht are 27 de ani de experiență la clasă în calitate de învățător și în calitate de Wellbeing Coordinator la grădiniță și școala primară. Pe baza acestei experiențe, lucrează cu școli din rolul de trainer asistent al învățătorilor, pe diverse teme ce țin de învățământul primar.

Ivan și-a dezvoltat competențele în consilierea școlilor și a cadrelor didactice în ce privește realizarea de audituri de implicare, folosind Scala Leuven a Implicării și alte instrumente dezvoltate de către CEGO. Este autorul a diferite cărți printre care se numără “Differentiation” și “Motivational Education”.

În calitate de responsabil cu politicile CEGO, sprijină managementul în aprofundarea și răspândirea misiunii și viziunii centrului în Belgia, Olanda și alte țări.   

 

Suze-Roelofs-Emonds

Suze-Roelofs Emonds, coordonatoarea Centrului Olandez pentru Stare de Bine și Implicare în Școli (Tweemonds)

Suze-Roelofs Emonds este o persoană ce și-a dedicat întreaga viață educației. De ani de zile a construit o experiență vastă în îndrumarea copiilor pe baza principiilor Învățării Experiențiale în școli primare și speciale.

Inspirată de mișcarea NIVOZ din jurul Universiății din Utrecht (Olanda) și extrăgându-și învățare din toată plaja de concepte din jurul educației ce onorează copilul (printre care Reggio Emilia), Suze combină experiența de învățător, mamă, consultant educațional și coordonator al proiectului ”Învățare Experiențială” (Olanda). Suze este o povestitoare înnăscută, iar poveștile ei aduc mereu un mesaj plin de speranță și încredere.

VINERI, 1 MAI

18:00 – 19:00 – Deschiderea SEED – Live pe Facebook

Implicarea apare atunci când copiii sunt preocupați cu teme, subiecte, activități care vin în întâmpinarea nevoilor lor. Acest lucru înseamnă că învățătorii și profesorii ar trebui să încerce să cunoască, cu exactitate, pentru fiecare copil care sunt nevoile de dezvoltare care necesită să fie adresate. Educația a încercat deseori să obțină această legătură printr-o analiză completă, în special a ceea ce copilul nu poate încă să facă. Totuși, acestă abordare a educației, de cele mai multe ori, nu aduce rezultatele așteptate. Pentru a face o analiză corectă, contribuția și părerea copiilor sunt indispensabile. Este despre procesul lor de învățare, motivația lor, ceea ce îi preocupă. Și pentru asta este necesar să vedem, să simțim și să auzim.

Let the children shine!Ivan Van Gucht

Attitude towards kids in Experiential Education – Suze-Roelofs Emonds

How to observe children’s development – Wilma van Esch

Ne vor fi alături și: Jozef Goebels (Președinte ADR Vlaanderen, Inițiator Forumul Romano-Belgian), Machteld Cattrysse (Deputy Head of Mission, Ambasada Belgiei).

Spectacolcopiii Școlii Babel și alte surprize.

SÂMBĂTĂ, 2 MAI

9:30 – 10:10 Atitudinea față de copii în Educația Experiențială și strategii care sprijină mentalitatea de creștere a copiilor (EN) – Ivan van Gucht 

Cum oferi sprijin copiilor în a-și dezvolta mentalitatea de creștere? Care este contextul necesar pentru copii ca să își dezvolte talentele? Care este atitudinea principală față de copii în Educația Experiențială? Dacă vrem să vedem, auzim și simțim copiii, e necesar să îi tratăm ca pe un partener, în adevăratul sens al cuvântului, în procesul de educației.  Doar așa pot deveni copilul/persoana care vor să fie. Când copiii sunt conștienți de propriul rol în acest proces, pot să fie ei înșiși, pot să strălucească și să evolueze.

10:10 – 10:20 Pauză

10:20 – 11:00 Atitudinea față de copii în Educația Experiențială și strategii care sprijină mentalitatea de creștere a copiilor (EN) – Partea a II-a – Ivan van Gucht 

11:00 – 11:10 Pauză

11:10 – 12:00 Sesiune Q&A

Ivan va răspunde întrebărilor și curiozităților participanților, discuții productive pe tema mentalității de creștere.

DUMINICĂ, 3 MAI

11:00 – 12:30 Turul virtual al Școlii Babel – Monica Diaconu

În acest tur, Monica Diaconu, învățătoare și coordonatorul proiectului Școala Babel, povestește cum Învățarea Experiențială a prins rădăcini în Timișoara și a dat formă proiectului inițiat în 2016 de părinții acestui oraș.  O ocazie pentru profesori și învățători de a explora provocări, a sărbători mici victorii și metode ce sporesc starea de bine și implicarea copiilor.

16:00 – 17:15 Cum putem contribui la spiritul înăscut al copiilor de a se auto-organiza și a fi întreprinzători? (EN)
Suze-Roelofs

Vedem în aceste zile cum copiii pot să întâmpine dificultăți atunci când viața nu le este complet organizată sau sarcinile sunt mai puțin structurate. Este o provocare, dar și o oportunitate. Cum putem sprijini copiii să creadă în propriile lor inițiative de a explora lumea, de a colabora în crearea ei și de a o schimba? Cum putem să îi sprijinim să se organizeze singuri, să își creeze planuri și să dezvolte reziliență în atingerea obiectivelor pe care și le propun?

LUNI, 4 MAI

18:00 – 19:30 – Dream Management – Mirela Oprea

 „Care este visul tău?” Asta e cea mai importantă întrebare din lume! 

Întrebarea pe care părinţii ar trebui să o adreseze frecvent copiilor lor. Cadrele didactice – elevilor lor. Colegii de serviciu – unii altora. Pentru că toate lucrurile importante au pornit de la un vis. Dar cât de des e prezentă această întrebare în conversaţiile noastre: acasă, în cancelarie, pe stradă? Lasă-mă să ghicesc. Mult prea rar sau deloc. Hai la atelierul de Dream Management, ca să înveți despre metoda COPIL de realizare a aspirațiilor personale. O oră și jumătate în care o să te gândești la dorințele și aspirațiile tale. La finalul atelierului vei avea: 

 

  1. O primă listă a visurilor tale.
  2. Claritate cu privire la felul în care poți aplica metoda COPIL la clasă sau în viața personală.
  3. Un partener de aprofundare a metodei COPIL.
  4. Cunoștințe inițiale despre o metodă bazată pe evidențe ştiinţifice.

Mirela Oprea

Mirela Oprea este licențiată în psihologie și științele educației şi are un doctorat în dezvoltare internaţională. Timp de 20 de ani, Mirela a lucrat în domeniul dezvoltării sociale, în România și la nivel global. A condus echipe care au implementat proiecte în valoare de milioane de EUR în peste 10 țări. Acum ea este şi Dream Manager, ajutând oamenii să înţeleagă şi să aplice metode testate şi validate ştiinţific pentru a-şi realiza visurile. Mirela este autoarea cărții “Dream Management”. Fișa postului pentru cei care aleg sa devină managerii propriilor vieți. Mai multe informații despre Mirela: www.mirelaoprea.com.

MARȚI, 5 MAI

18:00 – 20:30 – Introducere în Comunicarea nonviolentă în educație (EN) – Manuela Murariu și Ian Peatey 

Atunci când am pus bazele Școlii Babel am ales să includem principiile Comunicării nonviolente în modul de lucru al școlii. Ne aduce mult sprijin să avem la dispoziție un instrument în a clădi relații autentice, bazate pe încredere și compasiune, în care să transmitem copiilor și adulților din școală că este valoros cum se simt, ce valori au și cum se vede din perspectiva lor învățarea.

Pe parcursul acestui atelier, ne propunem să explorăm împreună ce este Comunicarea nonviolentă și cu ce ne poate fi de folos în educație, în clasă și în afara ei.

Iată aspectele pe care le vom descoperi împreună:
– intenția procesului Comunicării nonviolente (CNV), scurt istoric al CNV aplicat în educație
– cele 4 componente ale procesului: observația, sentimentul, nevoia și cerința
– în ce fel se leagă această abordare de educația democratică și care sunt beneficiile

Manuela Murariu 

Manuela Murariu este profesor de limba engleză și germană și, totodată, membru fondator al Școlii Babel. În ultimii ani a administrat centrul de limbi străine Babel Center din Timișoara, după care, din 2017, și-a dedicat timp pasiunilor sale: educația, studiul comunicării nonviolente și predarea practicii yoga. De mai bine de un an de zile se află în proces de certificare ca și trainer de Comunicare nonviolentă.

Ian Peatey

Ian Peatey s-a născut în Marea Britanie și a trăit în Europa de Est mare parte a vieții sale adulte, stabilindu-se în cele din urmă în România. A părăsit viața de corporație odată ce a descoperit Comunicarea nonviolentă (CNV) în 2001. Din perspectiva lui devenise dificil să fie în medii în care relațiile profunde umane erau atât de provocatoare.

Ian a studiat cu Marshall Rosenberg și și-a finalizat certificarea cu Center for Nonviolent Communication în 2008. A condus traininguri în multe țări, în special în Europa inclusiv în România, Polonia, Germania, Turcia, Olanda și Ungaria. Participă regulat ca și trainer la formări intensive internaționale de 9 zile în jurul lumii și oferă un program de 6 luni despre CNV. Una dintre pasiunile sale actuale este să sprijine comunitatea de traineri și practicanți CNV în continuă creștere în jurul său.

MIERCURI, 6 MAI

18:00 – 20:00 – Competențe pentru cultură democratică – un cadru de referință propus de Consiliul Europei Călin Rus

Vom discuta despre modul în care profesorii și alți profesioniști din educație pot contribui la dezvoltarea valorilor, atitudinilor, abilităților și a cunoștințelor înțelese critic necesare pentru asumarea rolului de cetățean activ într-o societate democratică, în care există și diversitate culturală.

Participanții vor avea ocazia să descopere elementele de bază ale Cadrului de Referință al Competențelor pentru Cultură Democratică, publicat de Consiliul Europei în 2018, prin utilizarea variantei pilot a unui nou instrument online aflat în curs de elaborare la nivel european: Instrumentul de auto-reflecție pentru profesori.

Călin Rus

Călin Rus este director la Institutul Intercultural Timișoara (IIT), organizație ce coordonează programul național de educație civică Proiect: Cetățeanul și oferă profesorilor diferite resurse și oportunități de formare. În cadrul colaborării de aproape trei decenii cu Consiliul Europei, IIT a contribuit activ la elaborarea Cadrului de Referință al Competențelor pentru Cultură Democratică și în prezent coordonează la nivel european testarea instumentului online de auto-reflecție pentru profesori.

JOI, 7 MAI

18:00 – 19:30 – Strategii de învățare pentru copiii cu CES – Dana Istrate

Workshop interactiv adresat părinților, cadrelor didactice, terapeuților care lucrează cu copiii cu CES.

Veți afla cum să utilizați suporturile vizuale acasă, la școală ori în cadrul ședințelor de terapie, în scopul de a-i determina pe copiii cu anumite dificultăți :

-să comunice cu cei din jur;

-să recunoască emoțiile proprii, dar și ale celor din jur;

-să învețe diferite rutine: mers la baie, la medic, la cumpărături etc.

-să creați împreună povești sociale cu pictograme;

Dana Istrate

Absolventă a Liceului Pedagogic și a Facultății de Drept din cadrul Universității de Vest din Timișoara sunt și mama lui Darius, diagnosticat în urmă cu 10 ani cu tulburare din spectru autist.

Odată cu revenirea în țară în anul 2014 pun bazele asociației “Învățăm cu pictograme”, la început pentru a acoperi necesitățile propriului copil, ulterior sprijinind și alte familii în munca cu copiii lor.

Traducerea portalului Arasaac în limba română, blogurile „Învățăm cu pictograme” și „Viața ca un puzzle”, traducerile făcute din limba spaniolă, participarea la seminarii și conferințe relaționate cu autismul în Guadalajara, Madrid, Sevilia sau Valencia, colaborarea cu diverse instituții publice din Madrid, Valencia sau Zaragoza, sunt câteva aspecte care îmi completează CV-ul.

În prezent, fac parte din echipa școlii Babel fiind una dintre învățătoarele clasei pregătitoare.

VINERI, 8 MAI

18:00 – 20:00 – pedagooogia 3000 – Daniela Doru

“Copiii noilor generații aduc multă culoare și diversitate în viețile noastre, ale tuturor. Pentru ca ei să poată străluci, iar noi sa ne bucurăm de creșterea lor, suntem “chemați” spre un nou mod de a face lucrurile, spre o educație potrivită copiilor din mileniul trei. 

Educație cu iubire și atenție către copil! 

Dezvoltare armonioasă pe toate ariile! Informație, practici și comunitate pentru părinți și profesori! 

În acest atelier, ne vom uita la: – caracteristicile copiiilor mileniului 3; – școala celor 7 petale. 

Abia aștept să ne cunoaștem și să învățăm împreună cum să ne împlinim nevoia de cunoaștere, creativitate și inspirație pentru ore pline de armonie și creștere!

Daniela Doru

Daniela este un om care iubește viața cu tot ceea ce reprezintă ea. Ca și educator al vieții a ales să se dedice practicilor de dezvoltare personală și spirituală. Oferă tehnici și instrumente ce creează posibilitatea de conectare autentică cu sinele personal, în vederea armonizării și echilibrării întregii vieți. Lucrează de 4 ani în educație și este Teacher 3000, instructor certificat în Mindfulness pentru adolescenți și facilitator Comunicare NonViolentă.

Participă la SEED

Pentru a susține desfășurarea SEED în aceste timpuri dificile pentru noi toți, din mai multe puncte de vedere, inclusiv financiar, ne-am decis să punem în practică principiul gift economy.

SEED este darul nostru, al comunității din jurul Școlii Babel.

Dacă vrei să susții această inițiativă și altele similare, să te alături în demersul nostru de a sădi semințe de inovație în educație, o poți face dăruind la rândul tău.

Dacă dorești să faci o donație sau o sponsorizare, scrie-ne la contact@scoalababel.ro

Înscrie-te la SEED

Majoritatea evenimentului va fi în limba engleză, te invităm să consideri acest lucru înainte de înscriere, întrucât nu vom pune la dispoziție traducător.

Pentru înscriere este necesară completarea formularului online. Locurile sunt limitate.

Parteneri comunicare

Ambasada